Jinekoloji Nedir ?

Jinekoloji kadın üreme organları başta olmak üzere kadınsal birçok hastalığın tarama, tanı ve tedavisi ile ilgilenen tıbbi branştır. Tıp eğitiminin ardından bu alanda ihtisasını tamamlamış hekimlere de jinekolog denir. Kadın doğum bölümünden farklı olarak gebelikle ilgili konular bu alana girmez. Bunun dışında kanser hastalıklarının tedavisi açısından da onkoloji bölümü ile yakından ilişkilidir. Kayseri jinekolog uzman hekimleri devlet hastanesi ve kliniklerde hizmet vermektedir.

Jinekoloji diğer bölümlere göre ayrı bir özen gerektirmektedir. Kadınlar bu hassas konularda doktora gitmekten çekinmekte, gittiğinde ise utandığından dolayı şikayetlerini rahat dile getirememektedir. Fakat unutulmamalıdır ki sağlık ihmale gelmez. Birçok jinekolojik rahatsızlık erken tedaviye başlanmadığından dolayı ciddi sorunlar oluşturmaktadır.

Jinekoloji Bölümü Neye Bakar?

Jinekoloji özellikle kadınlar arasında ismi son derece yaygın bir bölümdür. Bir şikayet ortaya çıktığında hangi doktora gidilmesi gerektiğini bilmek doğru müdahale edilmesine ve tedavinin çabuk başlamasına yardımcı olacaktır. Peki jinekoloji neye bakar ?

Jinekoloji kadın üreme sisteminde meydana gelen patolojiler ile yakından ilgilidir. Bu konuların başında

• Genel jinekolojik muayene
  • Adet düzensizlikleri, adet görememe
  • Kasıklara yakın bölgede karın ağrısı
  • Üreme organlarında ağrı, şişlik, kızarıklık
  • Enfeksiyonlar
  • Polikistik Over Sendromu, rahim ağzı kanseri, smear testi
  • Genital estetik
  • Doğum kontrol, spiral
  • İnkontinans (idrar kaçırma)
  • Vajinismus
  • Kızlık zarı dikimi

gibi konular yer almaktadır. Şikayetler küçümsenmemeli ve güven içinde doktora başvurulmalıdır.