Genel Jinekolojik Muayene Nedir ?

Jinekolojik muayene herhangi belli bir şikayet olmadan veya bir konuda bilgi almak amacıyla uygulanır. Genital organlar dıştan itibaren kontrol edilir. Kayseri jinekolog uzmanları tarafından gerekli muayeneler yapılarak birçok hastalık daha belirti vermeden tedavi edilebilir.

Genellikle kadınlar tarafından jinekolojik konularda çekinme ve utanma oldukça sık karşılaşılan bir durumdur. Bundan dolayı jinekoloji uzmanına zorunda kalınmadıkça başvurulmuyor. Fakat bazı gizli enfeksiyonlar, kistler, kanserler uzun süre belirti vermeden ilerlemektedir. Belirtiler ortaya çıktığında ise hastalığın tedavi zorlaşmış veya imkansız hale gelmiş olabilir. Bundan dolayı çekinmeden, utanmadan, bir sorun yaşanmasına gerek kalmadan muayeneye girmek genital sağlık açısından büyük önem taşımaktadır.

Jinekolojik Muayene Nasıl Yapılır?

Kadınlar özellikle jinekoloji muayene masasına çıkmaktan ve doktora kendini emanet etmekten korkmaktadır. Fakat unutulmamalıdır ki muayene sizin sağlığınızı korumak amacıyla yapılmaktadır. “Jinekolojik muayene nasıl yapılır?”, “Acı verir mi?” gibi soruları doktorunuz ile görüşerek içinizi rahatlatabilirsiniz.

Muayene için uygun zaman adet kanamasının olmadığı dönemlerdir. Kızlık zarının muayene sırasında zarar görmemesi amacıyla doktora daha önceden bilgi verilmelidir. Jinekolojik muayene hasta onayının alınması ile başlar. Öncelikle kişinin bilgileri ve genital öyküsü alınır. Bunun ardından hasta muayene masasına alınır. Genital organlar dıştan başlanarak muayene edilir. Kitleler, kızarıklıklar, enfeksiyonlar tespit edilir. Dış muayenenin ardından spekulum kullanılarak vajinanın iç kısmı, rahim ağzı gibi bölgeler muayene edilir. Tespit edilen problemlere göre ek testler yapılır ve tedavi süreci planlanır.