Kürtaj Nedir ?

Kürtaj halk arasında bilinen anlamıyla dünyaya gelmesi istenmeyen bebeğin alınmasıdır. Tıbbi literatürde kürtaj daha geniş anlamlara gelmektedir. Tıbbi olarak kürtaj rahimden bir dokunun kazınarak alınması anlamına gelmektedir. Kayseri kürtaj işlemleri gebenin ve gebeliğin durumuna göre farklılık gösterir. Genellikle cerrahi gerektirmeyen bu işlem sırasında gerek duyulursa rahim ağzı genişletme yapılabilir.

Kürtaj konusu etik ve insan hakları açısından ele alındığında hoş karşılanmasa da 10 haftaya kadar yasaldır. Fakat sadece istenmeyen gebeliklerde kürtaj uygulanmaz. Bazı durumlarda gebeliğin devamı hem anneye hem de embriyoya zararlı olabilir. Annenin korunması için kürtajın zorunlu olarak uygulanması gerekir.

Kürtaj Yasal Mı?

Kürtaj yaptırmayı düşünenlerin akıllarına ilk gelen “Kürtaj yasal mı?” sorusudur. Kürtaj ancak belirli kurallar çerçevesinde mümkün ve yasaldır. Kürtaj kanunu olarak da bilinen Medeni Kanun’un 28. maddesinde kürtaj konusu üzerinde durulmaktadır. Öncelikle ilk kural hiçbir sağlık sorunu olmaması durumunda gebeliğin 10 haftadan daha küçük olmasıdır. Bebek veya anne açısından hiçbir sağlık problemi söz konusu olmadığında 10 haftadan sonra kürtaj cinayete girer ve suçtur. 10 haftayı doldurmuş gebeliklerde eğer anne veya bebek açısından tıbbi bir tehlike söz konusu ise doktor kararı ile kürtaj gerçekleştirilebilir. 18 yaşını geçmiş evli kadınların kürtaj yaptırabilmesi için eşlerinin bilgisi ve onayı olmalıdır. 18 yaşından küçük ve bekar hamilelerin ise ebeveynleri tarafından gerekli izinlerin imzalanmış olması gerekir. 18 yaşını geçmiş evli olmayan kadınlar sadece kendi istekleriyle kürtaj yaptırabilirler.

Kürtaj Sonrası Dİkkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir ?

İstenmeyen veya sağlık açısından risk oluşturan gebeliği sonlandırılması olarak Kürtaj yaklaşık 10 dakika süren, riskleri son derece az olan bir işlemdir. Kürtaj sonrası hasta aynı gün ayağa kalkabilir. Hatta aynı gün duş alabilirler fakat bu duş ayakta olmalıdır. Küvet, havuz gibi durgun sulara girmek enfeksiyon açısından riskler oluşturur. Operasyondan sonra 3-5 gün hafif ağrı, bir hafta kadar akıntı görülmesi normaldir. Bunun dışındaki belirtiler risk oluşturabilir.

Kayseri kürtaj uzman kişiler tarafından gerçekleştirildiğinde yüksek oranda komplikasyon oluşturmaz. Fakat hiçbir tıbbi girişim %100 güvenilir değildir ve bazı riskleri bulunmaktadır. Kürtajın en önemli riskleri kanama ve enfeksiyondur. Bazı insanlarda kanamaya yatkınlık olabilir. Hastaya veya doktora bağlı sebeplerden dolayı kanama ve enfeksiyon oluşabilir. Hasta bu durumlara karşı dikkatli olmalıdır. Bu riskleri önlemek için doktor antibiyotik ve kanama önleyici ilaç tedavisine başvurabilir.

Kürtaj Sonrası Gebelik Mümkün Mü?

Normal şartlarda kürtajdan sonra hamilelik mümkündür. Geçirilen normal kürtaj süreci daha sonraki hamileliklere engel değildir. Nadiren kürtajdan sonra rahim ve üreme sisteminde oluşabilecek problemlere bağlı olarak kısır kalma ihtimali vardır. Halk arasında kürtajdan sonra hamile kalınamayacağı inancı doğru değildir. Başarılı bir kürtaj işleminden sonra sağlıklı bir gebelik mümkündür. Fakat kürtaj gibi cerrahi bir operasyondan sonra rahim duvarının iyileşmesi için beklemek gerekir. Bunun için ideal süre 2 ay kadardır. Doktor tarafından aksi belirtilmediği sürece kürtajdan 2 ay sonra gebe kalınabilir.

Kayseri Kürtaj Yapan Klinikler

Kürtaj çok eski dönemlerden bu yana başvurulan yöntemlerden biridir. Anne adayı 10 haftadan küçük veya anormal gebeliklerin sonlandırılma hakkına sahiptir. Fakat bu işlem için varsa eşin onayı gerekmektedir. Bunun yanı sıra 18 yaşından küçük kadınlarda anne ve babanın onayı da alınmaktadır. Gerekli onaylar tamamlandığında kürtaj gerçekleştirilebilir. Kayseri kürtaj doktoru olarak bilinen doktor kadın hastalıkları ve doğum uzmanıdır. Kürtaj operasyonları uzman doktor kontrolünde gerçekleştirilmelidir. Kadın hastalıkları ve doğum uzmanları devlet hastanelerinde, özel hastanelerde ve kliniklerde hizmet vermektedir.

Kürtaj Süresi Ne Kadardır?

Kürtaj bir doğum kontrol yöntemi değildir. Çocuk yapmaya hazır olmayanlar kürtaj işlemine gerek kalmadan önce korunma ve kontrol yöntemlerini kullanmalıdır. Tüm etik ve sosyal problemlerinin yanı sıra çeşitli sağlık problemlerine de sebep olabilir. Rahim yapışması, rahim yırtılması gibi problemler kürtaj sonucu ortaya çıkabilir ve daha sonraki gebeliklere engel olabilir. Son yıllardaki gelişen yöntemler ile kolayca gerçekleştirilir. Kürtaj süresi 10 dakika ile yarım saat içerisinde değişir. Her ne kadar basit bir işlem olsa da her tıbbi müdahale gibi riskleri bulunmaktadır. Operasyondan sonra adet kanamasına benzer kanamalar görülebilir. Genellikle adet kanamasından daha az ve koyu renklidir. 10 günlük süre içerisinde azalarak kaybolur. Kürtaj sonrası yan etkiler arasında enfeksiyonlar büyük yer tutmaktadır. Ateş, ağrı, kesilmeyen kanamalar gibi anormal bulgular görüldğünde vakit kaybetmeden doktora başvurmak gerekir.